Notícies

IV Trobada d’Associacions de Salut de Palma

El dijous 16 de març de 2023 es va celebrar la IV Trobada d’Associacions de Salut de Palma al Centre Social Flassaders. Hi varen participar 26 representants d’associacions i de serveis. 

Hi participaren representants de la UIB, de l’IDISBA, de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, dels centres de salut (Son Rullan, Teresa Piqué, Escola Graduada, S’Escorxador); representants de les associacions: Creu Roja Balears, AECC-Balears, Metges del Món, Projecte Home, Irefrea, Alas, Sonrisa Mèdica, SEMES-Balears, ALCER/ADIBA, Associació d’Asperger, ABEA (Asociación Balear de Malalts d’Andrade), Girasol-3Salut Mental,  i de les entitats ABIC-Associació Balear d’Infermeria Comunitària i IBAMFIC-Societat Balear de Medicina Familiar i comunitària.

A la trobada hi varen assistir Neus Truyol, regidoria de Model de Ciutat i Habitatge Digne, i Gabriel Horrach, director general d’Urbanisme, que presentaren l’Eix Cotlliure com una mostra de l’urbanisme sostenible, saludable i participatiu.

Elena Navarro, regidora de Turisme, Sanitat i Consum, va presentar les principals conclusions de l’estudi de les addicions de la població escolar de Palma (Pla estratègic municipal de prevenció de les addicions). També va presentar l’actualització del mapa d’actius en salut de Palma. que permet localitzar-los per barris a través d’un mapa interactiu. I, finalment, va presentar a les entitats la proposta de consolidar les trobades amb la creació d’un Consell de Salut de Palma, una proposta que tots els participants varen valorar molt positivament.